Skip to content
Beszédlabor FejlesztőközpontBeszédlabor Fejlesztőközpont
  • Csoportok
  • Rólunk
  • Mivel foglalkozunk?
    • Artikulációs zavar (pöszeség)
    • Megkésett beszédfejlődés
    • Beszédtechnika
    • Dadogás
    • Diszgráfia
    • Diszkalkulia
    • Diszlexia
    • Hadarás
    • Iskolaelőkészítő foglalkozások
    • Mozgásfejlesztés
    • Tanulási zavarok
  • Kapcsolat
  • Tudástár
  • Partnereknek

Mivel foglalkozunk?

Artikulációs zavarok

Az artikulációs zavar a beszédhangok helytelen kiejtése, vagyis a kiejtés tisztaságának olyan zavara, melyet az adott nyelvi közösség normájától való eltérés jellemez. A gyermek egy vagy több beszédhangot torzítva ejt (pl. a sz hang ejtésénél nyelve kicsúszik a fogai között), más hanggal cserél (pl. „sajt” helyett „szajt”), vagy kihagy (pl. „holnap” helyett „olnap”).

Beszédtechnika

A tréning során a légzés, levegőbeosztás, hangadás, artikuláció, beszéd kifejezőerejének optimalizálása történik célzott gyakorlatokban, felolvasásban, félspontán és spontán beszédben. Annak érdekében zajlik mindez, hogy a jelentkező a későbbiekben minél hatékonyabban tudja használni ezeket az elemeket beszédében.

Dadogás

Dadogás alatt a beszéd folyamatosságának problémáját értjük, leegyszerűsítve talán azt lehet mondani, hogy a dadogás beszéd közbeni megakadásokat jelent. A jelenségnek viszont ennél sokkal többféle megközelítése létezik, sokféleképpen jelenhet meg.

Diszgráfia

A diszgráfia a tanulási zavarok egy formája, amely az íráskészség gyengeségében, valamint helyesírási hibák számának megnövekedésében nyilvánul meg és sok esetben együtt jár a diszlexiával is

Diszkalkulia

A diszkalkulia a tanulási nehézségek egyik altípusa, melynél a zavarok elsősorban a matematikával, a számokkal kapcsolatban jelentkeznek. A hibák számok felcserélésében, nagyságrendek tévesztésében, számok megfordításában és egyéb módokon jelentkezhetnek, ezek hátterében azonban az átlagostól eltérő érzékelés és információ-feldolgozás áll.

Diszlexia

A diszlexia nem betegség, hanem a nyelvvel, a beszéddel és az olvasástanulással kapcsolatos részképességzavar. Olyan gyűjtőfogalom, amely az olvasás-tanulás zavarait jelenti.

Hadarás

Hadarásnál a beszédritmus, a beszéd tempója és folyamatossága olyan mértékű zavart szenved, hogy az már a beszéd torzulásához vezet, ezáltal rontja az érthetőségét. Nem csupán arról van szó tehát, hogy valaki gyorsan beszél, hanem arról, hogy a tempó mellett egyéb zavarok is problémássá teszik az értelmezést.

Megkésett beszédfejlődés

A megkésett beszédfejlődés klinikai képébe az a gyermek tartozik, aki hároméves kora után kezd el beszélni. Beszédfejlődésük nem egyenletes, hanem lassú, vagy stagnáló ütemben zajlik, a beszéd beindulása után sok hangzóhibával, agrammatizmusokkal, vagy diszgrammatizmusokkal beszélnek.

Mozgásfejlesztés

A mozgásfejlesztés alapjaihoz tartozik, hogy a gyermek megismerje saját testét, testrészeit, tudjon tájékozódni a térben, ismerje az irányokat, a jobb és bal oldalt. A TSMT az idegrendszer érését elősegítő kiscsoportos (max.10 fő) mozgásterápia. Játékos mozgásos feladatok közben a nagy- és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja az idegrendszert.

Tanulási nehézségek

Gyógypedagógiai Jellemzője, hogy több képességterületet érintő, átmeneti probléma, mely a kultúrtechnikák nehezített megtanulásában jelentkezik. Általában csak egyes iskolai helyzeteket érint, átmeneti jelleggel. Tanulási gyengeségből soha nem alakulhat ki tanulási zavar, mert az utóbbi kialakulása korai eredetű neuropszichológiaiokokkal magyarázható.

Tanácsadás

Segítünk tájékozódni, szakbizottságok és egyéb információk terén.

Elérhetőségeink

+36 (30) 919 0618
hello@beszedlabor.hu

2351 Alsónémedi Fő út 34.

Navigáció

Kapcsolat

Csoportok

Kezdőlap

Mivel foglalkozunk?

Rólunk

Tudástár

Kövessen minket!

Kiadó fejlesztőszobáink

Weboldalt készítette: Cégem 360 weboldal készítés
  • Cookie szabályzat
  • Privacy Statement
Minden jog fenntartva ©2025 beszedlabor.hu
  • Csoportok
  • Rólunk
  • Mivel foglalkozunk?
    • Artikulációs zavar (pöszeség)
    • Megkésett beszédfejlődés
    • Beszédtechnika
    • Dadogás
    • Diszgráfia
    • Diszkalkulia
    • Diszlexia
    • Hadarás
    • Iskolaelőkészítő foglalkozások
    • Mozgásfejlesztés
    • Tanulási zavarok
  • Kapcsolat
  • Tudástár
  • Partnereknek
Hozzájárulás kezelése

A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, amelyek tárolják az eszközinformációkat és/vagy hozzáférnek azokhoz. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy ezen az oldalon olyan adatokat dolgozzunk fel, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat.

Funkcionális Mindig aktív
A technikai tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért konkrét szolgáltatás igénybevételének lehetővé tételéhez, vagy kizárólag a kommunikáció elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő továbbításához.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikák
A kizárólag statisztikai célokra használt technikai tárolás vagy hozzáférés. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
A technikai tárolásra vagy hozzáférésre a reklámok küldéséhez szükséges felhasználói profilok létrehozásához van szükség, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy weboldalon vagy több weboldalon keresztül, hasonló marketingcélokból.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Beállítások megtekintése
{title} {title} {title}