Kinek ajánljuk a tanulási módszert fejlesztő terápiát?
Minden olyan gyermeknek, akinek a tanulás egy-egy részterületén (főleg olvasás, írás, helyesírás, számolás) a tanulási teljesítménye jóval alacsonyabb, mint az életkorához képest elvárható lenne.
Hogyan kezeljük a tanulási zavarokat?
Óvodáskorban a megelőzés során használt tevékenységek célzott alkalmazásával, különböző fejlesztőjátékokkal korrigálható a részképességekben történt lemaradás. A terápiának a lemaradó részképességek fejlesztésén kell alapulnia.
A fő területek: testsémaészlelés, tér-irányészlelés, egyensúlyérzék, látási, hallási, tapintási észlelés, téri és idői rendezettség.
A fejlesztés az iskola első két osztályában már sokkal célzottabb kell hogy legyen, és a feladatlapok kifejezetten az írás, olvasás és számolás előkészítését célozzák, de ugyanúgy mint korábban is, mindenképpen az alapfunkciók megfelelő szintre emelése kell hogy vezesse a terápiát.
Amennyiben csak harmadik-negyedik osztályban derül ki a tanulási nehézség, akkor a fejlesztést ki kell hogy egészítse az iskolai tananyaggal való együtthaladás, pótlás is.